Telefonda iş Görüşmesi Nasıl Olur?

Son yılların trendlerinden bir tanesi: Telefonda İş görüşmesi yapmak!

Trafik, yoğunluk gibi süreçler devreye girince, işverenlerde zamandan tasarruf etmek için ilk mülakat sürecinde bazen skype, bazen telefon görüşmesi yapmayı tercih ediyor. Bu şekilde hem siz hemde işveren kazançlı çıkıyor. Peki telefonda iş görüşmesi yapacağınız sırada koşullar nasıl olmalı? Nasıl zorluklarla karşılaşabilirsiniz! İşte cevaplıyoruz!

1-Her An Ulaşılabilir Olun:

ulasilir olmak

İş görüşmesi için firma daha önceden sizde hangi saatte ve nasıl iş görüşme yapacaklarını anlatan bir mail göndereceklerdir. Öncelikle bu mailin geldiğinden emin olun. Sizde onay verdiğinizde bu sizin ve görüşmeyi yapacak kişinin takvimine kayıt olacaktır. Bu şekilde kaçırma ihtimaliniz aza iner. AYnı zamanda tüm aksilikleri düşünerek, sizi erken veya geç arayabileceklerini göz ardı etmeyin. Ve telefonun yanınızda olduğundan ve şarjı olduğundan ein olun.

2-Kısa Ve Öz Konuşmalısınız:

kısa öz konus

 

Telefonda iş görüşmesi, mülakatın ilk aşamasıdır. Sizi uygun görürlerse, yüzyüze mülakat yapmak için firmaya davet edeceklerdir. Oyüzden bu aşamanın altın anahtar niteliği taşıdığını unutmayın. Öncelikle işverenin konuşmasına izin verin. Ne demek istediğini anlayın. Ve kısa ve net bir şekilde isteğinizi ve özelliklerinizi belirtin. Uzun konuşmak, yüz yüze bir iletişim olmadığından dolayı konunun dağılmasına neden olabilir. Bu durum ise sizler adına olumsuz sonuçlar doğrulabilir.

 

3-Söz Hakkı Sizde Olunca Konuşmalısınıztesekkür

İlk iş görüşmesinde sizi daha iyi tanıyabilmek için size oldukça fazla soru yönlendireceklerdir. Bu nedenle kısa ve net cevaplar vermelisiniz. Aynı zamanda işveren konuşmasına devam ederken, kesinlikle konuşmasını kesmeyin.

Telefonda iş görüşmesine başlarken, sizi aradıkları için teşekkür ederek başlayın. Ama fazla abartmayın:) Bu nazik davranışınız insan kaynakları personeli tarafından işe verdiğiniz değerden dolayı pozitif bir algı oluşturmanız oldukça yüksek ihtimallidir.

4-Kibar Olmayı Her An Sürdürmelisiniz:

kibar

Telefon mülakatında görüşmeyi yapacak olan kişi sizi göremeyeceğinden, kuracağınız cümleler ve sesiniz ve diksiyonunuz çok önemlidir. Cümleleri anlaşılır kurmalı, ağızda gevelememeli, net bir konuşma yapmalısınız. Bu sizin en kadar kararlı olduğunuzu gösterir. Aynı zamanda konuşma tarzını oldukça kibar olmalıdır. Sen, ben gibi konuşma ifadelerine başvurmayın. İş hayatı işin siz,biz’i tercih edin.

 

5-Sessiz Bir Ortamda Konuşmalısınız

sesiz

Telefonda iş görüşmesi yapacaksanız, kesinlikle ve kesinlikle sessiz bir alanda olmalısınız. Dış etkenler, sesler sizin konsantrasyonunu bozabilir. Aynı zamanda iş verenin sesinizi duyamamasına, sizi anlayamamasına neden olabilir. Aynı zamanda görüşmeyi önemsemediğiniz bile düşünülebilir. Aynı zamanda “Pardon sesinizi alamadım. Anlayamadım” gibi cümleler kurmanızı da engeller.