dilekce-ornegi

Tüketicilerin yasalar önünde korumaları gereken en doğal haklarından birisi de Şikayet etme hakkıdır. İstemediğiniz ve rahatsız olduğunuz durumları yasal prosedürler çerçevesinde bildirmek için şikayet dilekçeleri hazırlamak ve bu şekilde müracat etmeniz gerekmektedir. Şikayet dilekçesi ile şikayetinizi bildirmenizin ardından yasal süreç başlayacak ve şikayetiniz değerlendirmeye alınacaktır.

Sizlerin şikayetlerinizi bildirmeniz için gerekli dilekçeleri hazırlamakta sizlere yardımcı olabilmek adına, bir çok farklı şikayet dilekçesi örneğine yer verdik. Sizlerin tek yapmanız gereken bu dilekçe örneklerinden sizin şikayetinize uygun olan dilekçe örneğini bulmak ve üzerine tıklayarak bilgisayarınıza indirmek. İndirme işlemi tamamlanınca word belgesinin üzerinde istediğiniz oynamayı yapabilir. İşleminiz bitincede kolayca yazdır tuşuna basarak yazdırabilirsiniz. Kolay gelsin!

şikayet dilekçesi

………(İl)…… SANAYi ve TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ’NE

 

ŞİKAYET EDEN : (Ad ,Soyad ) – (Adres)

ŞİKAYET EDİLEN : Şikayet edilen kişiler – kurumların adı soyadı-unvanı-adresi(sorumluluk açısından birden fazla kişi ya da kurum olabilir.)

 

ŞİKAYET KONUSU : Kapıdan satış firması hakkında

OLAYLAR : …./…./2009 tarihinde …saatinde kapıma gelen satıcılardan alışveriş yaptım. Yedi günlük cayma hakkımı iadeli taahhütlü posta / noter /telefon / fax vasıtasıyla kullandım. Ancak söz konusu firma cayma hakkımı dikkate almayarak maddi ve manevi mağduriyetime sebebiyet vermiştir. ……….” Gibi… (şikayete konu olan olay, yaşadığınız hadiseler; açık, ayrıntıdan uzak; ama olayı tam olarak ifade etmelidir. (Maddelendirilmiş bir şekilde anlatmanızı öneririm)

 

SONUÇ : Söz konusu kapıdan satış firması cayma hakkımı kullanmama rağmen vermiş olduğu ürünü geri almamaktadır. Gerekli incelemenin yapılarak, yukarıda belirtilen firma hakkında ceza-i işlem uygulanmasının saygılarımla arz ve talep ederim. …./ …. 200.. (tarih)

 

Ad-Soyad:

İmza: