İş hayatında üstlerle nasıl geçinmeliyiz?

İş hayatında üstlerle nasıl geçinmeliyiz?

İş hayatında yaşanan en büyük sıkıntılardan bir tanesidir sizden üst kademede olan insanlarla nasıl anlaşmanız gerektiği. Çok samimi olamazsınız çok resmi olmak da bazen sizi olduğundan sıkıcı gösterir. Ayrıca aynı işyerinde yıllardır çalışıyorsanız o ilk günkü resmiyetinizde pek kalmayabiliyor. Bu durumda nasıl davranmak gerekiyor. İş hayatının başarı sırları arasında en üst sıralarda gelir patronlarınızla iyi anlaşmanız. Peki, o halde iş hayatında üstlerle nasıl geçinmelisiniz? Bakalım.

Patronlarla doğru iletişim

Öncelikle sizin yaptığınız işi sizden daha iyi kimse bilemez bunu unutmayın. Ve çözümcül olmaya çalışın. Bilmediğiniz ya da emin olamadığınız her durumda soluğu üstlerinizin kapısında almayın. Böyle durumlarda mutlaka biraz araştırma yapıp en azından konuşmaya o şekilde gidin ki çabanız olduğu belli olsun. Bir diğer sorun ise üslup. Patronunuz sizinle çok samimi konuşuyor olabilir ancak iş ortamında siz tedbiri hiçbir zaman elden bırakmayın ve resmiyetinizi koruyun.

Herhangi bir durumda üstünüzden birine sinirlendiniz. Sakın hemen e-mail atmayın. Sonuçta bu gibi durumlarda insanlar profesyonelliği öğreniyorlar ve sizde profesyonel olmaya çalışın. Yaklaşık yarım saat sinirinizin geçmesini bekledikten sonra iletişime geçin.

İletişim dediğiniz şey çift yönlüdür. Sonuçta üstünüzdekilerde birer insan arada sırada size gelen övgüler nasıl hoşunuza gidiyorsa onlarada övgülerde bulunabilirsiniz. Örneğin, toplantıdaki fikriniz bir harikaydı gibi. Kısacası laubali olmadan egosunu tatmin edin.

Ve en önemlisi size ne iş verilirse verilsin mızmızlanmayın. Bu tabi ki göreviniz olmayan işleri yapmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Bu gibi durumlarda güzel birkaç cümle ile durumu anlatabilirsiniz. Ancak sürekli olan bir durumda işten kaçtığınızı düşüneceklerdir.