İş Görüşmesinde Sunum Nasıl Yapılır

0

İş Görüşmesinde Sunum Nasıl Yapılır?

İş görüşmesinde yapılan sunumların etkililiği ve yeterliliği karşı tarafı kısa sürede etkileyebilmek ve işi alabilmek için son derece büyük bir öneme sahiptir. İş görüşmesi yaparken genelde sunum yapmak, işe daha iyi hazırlanıldığını ve işin daha yakından takip edilerek istendiğini gözler önüne seriyor. Ancak baştan savma bir şekilde sunum yapmak elbette karşı tarafı etkilemeyeceği gibi işi kaybetmenize de neden olabilir. Bu nedenle bir iş görüşmesinde sunum yaparken dikkat edilmesi gereken aşamalar mevcuttur. Öncelikle sunum özetlenmelidir. Daha önceden prova yapılmalı ve sunum yaparken akıcı bir şekilde konuşulmalıdır. Anlaşılmayan noktalar mutlaka kısaca bir kez daha açıklanmalı ve dikkatle özetlenmelidir. İyi bir giriş yapılmalı ve sunumda tutarlı olunmalıdır.

İş Görüşmesinde Sunum Yaparken Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir?

İş görüşmesinde sunum yaparken, en önemli aşamalardan bir diğeri ise iyi yapılandırılmış olmasıdır. Sunumun içeriğinde ana hatlar belirlenmiş olmalıdır. Sunum içeriğinde bol miktarda yazı yerine anlaşılır niteliklere sahip görsellere yer verilmelidir. Slaytlarda yer alan yazılar okunmamalı, jest ve mimik kullanarak açıklanmalıdır. Slaytlar hızlı hızlı geçilmemelidir. Daha önceden mutlaka birden fazla pratik yapılmalı ve tam anlamıyla hazırlanmış bir şekilde jüri karşısına çıkılarak sunum yapılmalıdır. İş görüşmesi sunumları normal sunumlara göre daha önemli ve daha gereklidir. Bu nedenle görsel içerikli, somut örneklerden oluşan, ilgi çekici bilgilere yer verilen otantik bir sunum hazırlamak gerekiyor.

Paylaş

Kimler Neler Demiş?

  Subscribe  
Bildir