İş Deneyimi Nasıl Yazılmalı?

İş tecrübeleri kronolojik sıraya göre mi yazılmalı?

CV hazırlarken, İş tecrübeleriniz sizi genelde iş sahibi yapacak olan kısımdır tabi yaptığınız işte ne kadar başarılı olduğunuz ve bir önceki işinizden nasıl ayrıldığınıza bağlı olarak da değişir.

Bir özgeçmişi oluştururken genellikle yapılan şudur;

ABC firmasında …/…/… ve …/…./… tarihleri arasında satış temsilcisi olarak çalıştım.

Bu oldukça eksik bir durumdur. Hangi işte çalışmış olursanız olun iş tecrübelerinizi yazarken işin tanımını da altına mutlaka ekleyin. Satış temsilcisi olarak ne yaptınız?

Bir de iş tecrübelerini sıralama kısmı var tabi ki. Şimdi iş tecrübeleri kronolojik sıraya göre mi yazılmalı? İşin tanımı nasıl yapılır? Bakalım.

Tüm CV Hazırlama İpuçlarına buradan ulaşabilirsiniz?

İş tecrübeleri özgeçmişe nasıl eklenmeli?

Kronolojik sıra ile ilgili olarak çoğunlukla tercih edilen en yeniden en eskiye doğru yazmanızdır. Yani en son çalıştığınız iş tecrübesi en üstte olacak şekilde daha eskiye doğru yazmayı her zaman tercih edin. Sonuçta son işyerinizdeki tecrübeleriniz hala taze.

İşin tanımı nasıl yapılır kısmına gelecek olursak bununla ilgili iki tane örnek paylaşalım sizinle.

Örnek;

  • ABC firmasında satış temsilcisi;

Satış temsilcisi olarak bayileri ziyaret ettim ve ürünlerin direk olarak satışından sorumluydum.

Bu örnek yanlış bir örnek değil ama oldukça eksik. Daha doğru bir iş tanımı yapmak istiyorsanız yine bir örnek olarak;

  • X firmasında Şube yöneticisi;

Şube ve çalışanlarının sevk ve idaresi, müşteri takibi, hedefler doğrultusunda satış artırıcı faaliyetler.

  • Başarıları:

Üç yıllık çalışma süresinde piyasadaki ulaşılmamış müşteriler ile bağlantı kurarak portföye katılmasını sağladı ve inaktif müşterileri aktif hale getirdi.

2014 yılı sonunda, satış realizasyonunda Türkiye Bölgeler ikincisi ve bölgenin pazar payını en hızlı artıran satışçı oldu.

Bu örnekten anlayacağınız gibi, hangi pozisyonda olursanız olun siz firmada çalışırken o departmanın başarıları size bağlı sayılıyor ve bu yüzden o işe ne kattığınızı, örneğin belli bir dönem için ziyaret ettiğiniz bayi sayısını ve o dönem için sattığınız ürün sayısını da ekleyerek daha resmi ve başarılı bir örnek çizebilirsiniz.