sosyal medyaSosyal medyanın etkisini hızla arttırdığı günümüzde, iş arayanlarda bu alanı çok daha etkili kullanmalı. İş hayatının en etkili isimlerinden olan Chiphr’ın araştırmalarına göre işverenlerin neredeyse %95’lik kısmı interneti çok aktif kullanıyor ve iş alım sürecinde bu bu oranın %37’lik kısmı işe alacağı adayların sosyal profillerini inceliyor. Yani anlayacağınız artık bir işe girerken sosyal medyayı daha etkili kullanmalısınız! Ve profillerinizde işiniz ve yaptıklarınızla ilgili paylaşılarda sıkça bulunmalısınız!

Chiphr’ın yaptığı araştırmadan bahsedecek olursak işverenler, alacağı adaya karar verirken şu etkenlere dikkat ediyorlar

  • %51 hangi kültür seviyesinde olduğunuz
  • %45 eğitim düzeyiniz
  • %44 yaratıcılığınız

Sosyal medyadan aldıkları bu inceleme sonuçlarına göre sizin o işe uygun olup olmadığınıza karar veriyorlar.

Sosyal medyanın gücünü fark eden adaylar ise Twitter, Facebook, Instagram gibi popüler sosyal ağlarda nasıl bir profil oluşturma gerektiği konusunda dikkat çekici veriler paylaşılıyor.

Sizlere verebileceğimiz bir diğer araştırma sonucu ise işverenlerin %34’lük kısmı özellikle Twitter hesabını inceliyor. Bu araştırma sonuçlarına göre sizlere önerimiz biyografi kısmında işinizden bahsetmeniz! Bunlar dışında iş alanınız ve ilgi alanınız ile ilgili ufak makaleler paylaşmanız ve ufak yorumlar yapmanız!

Görsel içerik paylaşılan uygulamaların başında gelen İnstagram hesabınızda ise sosyal medyayı ilgi alanlaarını video ve hashtaglerle desteklemeniz öneriliyor.

En çok kullanılan paylaşım programlarından olan Facebook’ta ise cover fotonuzun profesyonel olması konusunda uyarılarda bulunuyor. Bunların haricinde dini ve politik görüşlerinizle ilgili yorumlarda, sık sık bulunmamanız tavsiye ediliyor.Bunun yanı sıra profillerinizi güncel tutmayı da unutmamalısınız. Ciphr’ın hazırladığı infografiği aşağıda detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

a

İş Arayanlar İçin Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalı! İş Arayanlar İçin Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalı! İş Arayanlar İçin Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalı!

İş Arayanlar İçin Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalı! İş Arayanlar İçin Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalı!

İş Arayanlar İçin Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalı!