İnsan kaynakları uzmanı ne iş yapar?

İnsan kaynakları uzmanı ne iş yapar?

İnsan kaynakları uzmanları üniversitelerin insan kaynakları bölümünden mezun olan kişilerdir ayrıca bir başka bölüm okurken insan kaynaklarını da açık öğretimden okuyabilirsiniz. Yine başka bir bölümde okuyup bu bölüm üzerine yüksek lisans yaparak çalışabilirsiniz. Aslında her iş yerinin insan kaynakları departmanına ve burada çalışan uzmanlara ihtiyacı vardır ancak küçük çaplı işyerlerinde bunları göremezsiniz daha çok kurumsal firmalarda ya da büyük ölçekli firmalarda profesyonel olarak hizmet verirler. İnsan kaynakları uzmanı olabilmeniz için belirli özelliklere sahip olmanız beklenir bunların en başında iletişim gücü geliyor çünkü işiniz insanla. İletişim gücü yüksek, organizasyon ve planlama yeteneğine sahip kişiler insan kaynaklarında rahatlıkla çalışabilirler hatta yükselebilirler. Peki, insan kaynakları uzmanları ne iş yapar?

İnsan kaynakları uzmanlarının çalışmaları

İnsan kaynakları bir işyerinde birçok şeyden sorumludur aslında. Bunların başında işe alım geliyor. Firmada çalışacak insanların ön elemesini siz yaparsınız genelde ilk görüşmelerde insan kaynaklarıyla olur. O yüzden firmanın gerçek ihtiyaçlarını ayırt edebilmeli ve insanları tanımalısınız bunun dışında maaş bordrolama eğitim ve kariyer gibi görevleri de vardır. Yani iş yerinde verilecek eğitim organizasyonları ya da bir kişinin terfi işlemleriyle de insan kaynakları ilgilenir. Bir başka görevleri ise çalışanların izin zamanlarının ayarlanması bunların belgelenmesi gibi işlemlerden sorumludurlar.