İdari Asistan CV Örneği

0

İdari Asistan CV Örneği 

İdari Asistan Hakkında Genel Bilgi

İdari asistan kurumsal firmalardaki üst yönetim kadrolarında bulunan yöneticileri asiste etme görevini üstlenirler. Şirket hakkında önemli bilgilere sahiptir ve bu bilgileri mesleği adına çok önemli olan gizlilik ilkesi içinde saklar. Yöneticisine gerek iş gerekse özel ihtiyaçları doğrultusunda belirli sınırlar içerisinde her türlü desteği vermekle görevlidir.

İdari Asistan CV’si Neleri İçermeli

Doğru hazırlanan bir idari asistan CV’sinde sırasıyla aşağıdaki bilgilere yer verilmelidir.

  • Son hali yansıtan resmi bir fotoğraf
  • Giriş yazısı (Kişi hakkında özet bilgi)
  • Adres ve iletişim bilgileri
  • Kimlik bilgileri
  • Eğitim bilgileri
  • Profesyonel iş deneyimleri
  • Yabancı dil ve seviye bilgileri
  • Özel yetkinlikler (Mesleki ve ya kişisel gelişim için edinilen bilgisayar programı ve benzeri bilgiler)
  • Edinilmiş sertifika bilgileri
  • Görev alınan özel bir görev ya da proje bilgisi
  • Ek bilgiler (Hobi ve ilgi alanları)
  • Referanslar

İdari Asistan CV’sinde Giriş Yazısı Nasıl Olmalı?

CV’nin başladığı giriş yazısına bakıldığı zaman kişi hakkında kısa ve öz bilgilere ulaşılabilir olmalıdır.

Giriş yazısı ön yazı ile karıştırılmamalıdır. Giriş yazısı ortaktır, ön yazılar ise belirli bir pozisyon için yazılır ve genel özgeçmiş dışında kurumlara iletilir. Bu yazı başvurulan pozisyona neden başvurulduğunun, bu işin neden istenildiğinin ve bu iş için gerekli olan yetkinliklerin belirtildiği yine kısa ve öz olan yazıdır.

İdari Asistan CV Orneklerine ve Bos CV Sablonlarina Buradan Ulaşabilirsiniz!

İdari Asistan CV’sinde Eğitim Bilgileri Nasıl Yazılmalı?

İdari asistanlar eğitimlerini meslek liselerinin büro yönetimi ve sekreterlik ve ya yönetici sekreterliği bölümlerinde, ön lisans ve lisans eğitimi veren üniversitelerin büro yönetimi ve sekreterlik bölümlerinde tamamlarlar. Verilen idari asistan iş ilanlarında genel olarak en az meslek liselerinin ilgili bölümlerinden mezun olma şartı aranır. Eğer ilanı veren daha kurumsal bir firma ise üniversitelerin ilgili bölümlerinden mezun olma şartı yer alır.

CV’de eğitim bilgileri son mezun olunan okul en üstte kalacak, okul, bölüm ve tarih bilgisi yer alacak şekilde belirtilmelidir.

İdari Asistan CV’sinde İş Deneyimi Alanı Nasıl Yazılmalı?

İş deneyimleri son çalışılan firma en üstte kalacak şekilde yazılmalıdır. Deneyim sağlanan firma ismi, hangi tarih aralığında çalışıldığı, işten ayrılma sebebi ve yapılan iş ile kazanılan tecrübe hakkında kısa bilgi verilmelidir.

İdari Asistan CV’sinde Olması Gereken Kişisel ve Mesleki Yetkinler Nelerdir?

Bilgisayar kullanımında bilgi ve beceri idari asistan için olmazsa olmazdır. İdari asistanlardan Microsoft Office programlarını, internet arama motorlarını etkin kullanması, ETA, LOGO, ZİRVE, SAP gibi muhasebe idari bölümler için gerekli programları bilmesi ve yabancı dili aktif kullanması beklenmektedir.

İdari Asistan CV’sinde Referans Bilgisi Eklemeye Gerek Var mı?

Özellikle asistanlık gibi gizli iş ve işlemlerin yürütüldüğü pozisyonlar için alınacak kişiler hakkındaki referanslar önemlidir. Bu sebeple CV’de mutlaka iş ve özel hayattan referans eklenmeli, eklenen referansların iletişim bilgileri doğru verilmelidir.

İdari Asistan CV’si Hazırlarken En Çok Yapılan Hatalar

İdari asistan CV’leri incelendiğinde en çok karşılaşılan hata farklı şirketlerde edinilen tecrübelerin aynı cümlelerle uzun uzun paragraflarda anlatılması olduğu karşımıza çıkmaktadır. Bu sebeple deneyimler yazılırken günlük işler detaylı olarak değil de kısa bir cümle içinde geçirilmeli ve kazanılan önemli ve farklı bir tecrübe varsa ona yer verilmelidir.


CV Hazırlama Adımları

CV Hazırlama İle İlgili Tüm Detaylara Buradan Ulaşabilirsiniz! Yada Siz Sorun Biz Cevaplayalım!

Paylaş

Yorum Bırakın!