Gümrük İşletme Meslek ElemanıGümrük İşletme Meslek Elemanı

Gümrük işletme meslek elemanı gümrük mevzuatı, gümrük müşavirliği, dış alım ve dış satım konularında ara insan gücü olarak çalışan kişidir.

Gümrük İşletme Meslek Elemanı  Görevleri:

Gümrük işletme meslek elemanı görevleri aşağıda sıralanmıştır:

  •  Kara, deniz, hava ve demiryolu ile nakledilen eşyanın aktarma ve transit gümrük işlemlerini, gümrük kanun ve yönetmeliklerine uygun olarak yapmak;
  •  Kaçakçılığa engellemek için gerekli yasal işlemleri yapmak;
  •  Dış ticaret ve ekonomik gelişmeleri takip etmek;
  •  Gümrüğe ait ekonomik, ticari ve mali konular (ticaret, ödeme anlaşmaları ile Dış Ticaret Rejimi ve Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında Kanun ve Tebliğlerin gümrüğe ilişkin hükümleri dahil) hakkındaki uygulamaları yapmak.

Gümrük İşletme Meslek Elemanı  Çalışma Ortamı ve Koşulları:

Gümrük işletme meslek elemanları, genelde ofis ortamında ve masa başı işlerde çalışırlar. Çalışma ortamı genellikle gürültüsüz, sessiz, düzenli ve kapalı alanlardır. Bazen de sahada açık alanlarda çalışmak gerekebilir. Kişi çalışırken ithalat ve ihracatçılarla, meslektaşlarıyla ve çalıştığı yerdeki diğer elemanlarla iletişim halindedir.

Gümrük İşletme Meslek Elemanı  Çalışma Alanı ve İş Bulma Olanakları:

Gümrük işletme meslek elemanı, Gümrük Müdürlüklerinde, ithalat ve ihracat ofislerinde, gümrük müşavirliklerinde iş bulma olanağına sahiptirler. Ayrıca kendi işlerini kurarak serbest olarak da çalışabilirler.

Son yıllarda ülke dış ticaret hacminin ekonomik açıdan çok büyük bir önem taşıması, bu alanda oldukça nitelikli meslek elemanlarına olan ihtiyacı da giderek artırmıştır. Bu nedenle kendisini iyi yetiştirmiş, bilgisayar programlarını kullanabilen, en az bir yabancı dil bilen ve yaptığı işi seven kişilere bu sektörde oldukça fazla ihtiyaç vardır.

Gümrük İşletme Meslek Elemanı Kazanacağı Ücret Aralığı:

Eğitimi sırasında herhangi bir mesleki kazancı mevcut değildir.

Eğitim sonrası kazanç çalışılan kurumun statüsüne, çalışma süresine, üstlenilen sorumluluk derecesine göre değişmektedir.

Kamu sektöründe çalışanlar 657 Sayılı devlet Memurları Kanununa göre, özel sektörde çalışanlar ise; çalışılan işyerinin büyüklüğü, kişinin bilgisi, tecrübesi, yeteneği, çalışma kapasitesi ve sektörün ücret düzeyine göre belirlenmektedir.