E- Tebligat Formu

0

E- Tebligat Formu

1 Nisan 2016 tarihinden itibaren e-tebligat sistemine geçilmesiyle birlikte başvuru nasıl yapılır, nereye yapılır, e-tebligat formu nasıl doldurulur konuları merak edilmektedir. Yazımızda tüm detayları bulabilirsiniz.

E-Tebligat Formu Nedir? Neden Yazılır?

E-tebligat formu kelime olarak elektronik tebligat formunun kısaltılmış ifadesidir. 213 sayılı Vergi Kanunu çerçevesinde vergi mükellefi olan kişilerin kendilerine tebliğ edilmesi gereken belgelerin elektronik ortamda iletilmesini isteyebilmektedir. Bu isteği vergi dairesine iletebilmesi için bu formu doldurarak başvuru yapması gerekmektedir.

E-Tebligat Formu Ne İçin Kullanılır?

E-tebligat formu gerçek ya da tüzel kişilerin elektronik tebligat isteklerini Vergi Dairelerine bildirebilmesi için kullanılmaktadır. Bu tebligatla Vergi Dairelerine başvuru yapıldığı takdirde tüm vergi mükellefleri tebligatlarını elektronik ortamda kabul etmekte ve bu e-tebligatlar yasal olarak yazılı tebligat yerine geçmektedir.

E-Tebligat Formu Nasıl Yazılır?

E-tebligat formu adından da anlaşıldığı üzere gerçek ve tüzel kişiler için ayrı ayrı düzenlenmiş bir formdur. Bu nedenle başvurularda gerekli bilgilerin doldurulması gerekmektedir. Formda kişisel bilgiler ve vergi mükellefiyeti bilgilerinin dışında tebligatın geliş şekli mükelleflere sorulmaktadır. Seçime göre tebligatlar kısa mesaj ya da e-posta yoluyla iletilebilmektedir. Tüzel kişilerin başvurularında kullanılan formda ise kurum kanuni temsilcisinin bilgileri, vergi mükellefiyeti bilgileri ve kurum bilgileri istenmektedir.

E-Tebligat Formu Nereye Teslim Edilir?

E-tebligat başvurularında doldurulan form gerçek kişiler tarafından bizzat, tüzel kişiler için de kanuni temsilciler vasıtasıyla vergi dairesinde teslim edilmektedir. Vergi mükelleflerinin kendilerinin olmaması durumunda noterden vekalet alan kişiler de e-tebligat formu ile vergi dairesine başvurabilmektedir.

Paylaş

Kimler Neler Demiş?

  Subscribe  
Bildir