Deniz Ulaştırma İşletme MühendisiDeniz Ulaştırma İşletme Mühendisi

Deniz ulaştırma işletme mühendisi Ticaret gemilerinin daha verimli şekilde işletilmesi ile limanların yönetimi dalında çalışan kişidir.

Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisi – Görevleri:

Deniz ulaştırma işletme mühendisi uzakyol vardiya zabiti veya uzakyol vardiya mühendisi olarak da deniz ticaret filosunda çalışır ve şu görevleri yapar;

  •  Gemilerin güvenilir bir biçimde çalıştırılmasını ve işletilmesini sağlamak;
  • Yüklerin gideceği limana sorunsuz teslim edilmesini sağlamak;
  •  Limanda deniz ticareti ile ilgili (brokerlik, forvarderlik, acentelik, sigorta, gümrükler vb.) işleri yürütmek;
  •  Teknik kadrolar ile yönetim kadroları arasında iletişimi sağlamak.

Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisi – Çalışma Ortamı ve Koşulları:

Deniz ulaştırma işletme mühendisi, resmi ve özel deniz taşımacılık şirketlerinde, gemilerde ve limanlarda çalışır. Yani hem denizde açık havada, hem de karada ofis ortamında çalışabilmektedir. Çalışma ortamı; ofis olduğu zaman temiz ve aydınlık, gemilerde çalıştığı zaman sıcak, soğuk, nemli, tozlu, gürültülü, sarsıntılı olabilmektedir. Çalışırken asıl görevi  verilerle (sayılarla) ilgili olsa da aynı zamanda gemi makineleriyle de ilgilenir. İşi gereği insanlarla da iletişim halindedir. Emrinde çalışan personelle, deniz sigorta şirketi elemanlarıyla, yerli ve yabancı işletmelerin elemanlarıyla iletişim halindedir. Düşme, boğulma, mali kayıp gibi işin tehlikeleri olabilir. İşin gereği denizaşırı ülkelere seyahat söz konusu olabilir.

Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisi – Çalışma Alanı ve İş Bulma Olanakları:

Resmi ve özel deniz ticaret firmalarında, liman ve liman işletme kuruluşlarında, uluslararası sularda çalışan acenta ve şirketlerde, denizcilikle ilgili sigorta ve finans kuruluşlarında, kaptan veya gemi makine mühendisi olarak gemilerde iş bulabilirler.

Dünya ticaret hacminin %85’i denizyoluyla gerçekleşmektedir dolayısıyla denizcilik sektörü, her ne kadar ülkemizde dünyadan daha az ölçekte olsa da, gelişmiş bir sektördür. Bu sektörde iş bulma olanağı da yüksektir.

Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisi – Kazanacağı Ücret Aralığı:

Eğitim sırasında mesleki herhangi bir kazançları yoktur.

Mesleki eğitimin tamamlanmasından sonra denizcilik sektöründe işe giren elemanlardan denizde çalışanlar en az 1200, karada çalışanlar ise en az 600 (dolar) kazanç elde ederler.

Karada çalışanlar, çalıştıkları işyerlerinde yöneticilik, müdürlük, işletme ya da şirket müdürlüğüne kadar yükselebilirler.