Çağrı Merkezi Mülakat Soruları ve Cevapları

0

Çağrı Merkezi Mülakat Soruları ve Cevapları

Pek çok firmanın, çağrı merkezi departmanında birçok kişi görev almaktadır. Ürün ve hizmet tanıtımı, ürün satışı, pazarlama gibi görevleri bulunan bu departman için, aşağıda ki bilgilere göz atarak, fikir sahibi olabilirsiniz. Elbette ki banka, telekomünikasyon gibi sektörlerde hizmet verecek olan çağrı merkezleri çalışanları, kendi alanlarına yönelik yeterlilikleri bulunması gerekmektedir. Ne iş yapar ve hangi okul mezunu olması gerekiyor diyenler için, bilgiler aşağıda ki gibidir.

Çağrı merkezi çalışanı ne iş yapar?

Genel olarak çağrı merkezlerinde ya da home ofis olarak hizmet veren çağrı merkezi çalışanları, işe hazırlık, gelen çağrıları cevaplama, iş organizasyonu, bilgisayar uygulamaları kullanımı, iş takibi gibi faaliyetleri yürütmektedirler. İş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma gibi alanlarda da görev alan çağrı merkezi çalışanları, yetkileri dahilinde üstlerinden kendilerine verilen görevleri yerine getirmek ile yükümlüdür. Genel olarak ofis ortamlarında çalışırlar ve bazı mail, anlık mesaj, SMS, FAX gibi uygulamaları da kullanırlar.

Çağrı merkezi çalışanı olmak için ne okumak gerekir?

Çağrı merkezlerinde görev alınan pozisyona göre mezun olunması gereken okul şartı değişiklik göstermektedir. Çağrı merkezinde, telefon ile müşteriler ile iletişim kuran ve gelen telefonları cevaplandırarak, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına yönelik bilgi aktaran çağrı merkezi çalışanlarında, en az lise mezunu olma şartı aranmaktadır. Fakat, bu merkezde görev alabilecek üst düzey yetkililer için en az lisans mezunu olma şartı aranmaktadır.

Çağrı merkezi çalışanı mülakat aşamaları nelerdir?

Genel olarak mülakat aşamaları, her pozisyon için farklılık gösterse de bazı merkezler telefon mülakatı ya da görüntülü konuşma ile mülakatları başlatmaktadır. Sonrasında ise duruma göre; yüz yüze mülakatlar gerçekleştirilmektedir.  Elbette ki grup ile çalışmaya yatkınlığını ölçmek için diğer aşamalar da tercih edilebilir.

  • Telefon mülakatı
  • 1’e 1 mülakat
  • Grup Mülakatı
  • Yetenek testi
  • Kişilik testi
  • Referans kontrol
  • Online sınav
  • Yabancı dil sözlü

Çağrı merkezi çalışanı mülakatında sorulan sorular

  • İnsanlar ile ilişkilerini nasıl tanımlasın?
  • Birini ikna etmek için kullanacağın tutum nasıl olur?
  • İkna etmek isteyip de edemediğin, hiç kimse oldu mu? Neden ikna edemedin?
  • Teknolojik ürünler ya da finansal ürünler ile bağlantın var mı?

Elbette ki mülakatta sorulacak sorular, o anda değişiklik göstermektedir. Genel olarak bu tip sorular sorulması mümkündür.

Zorluk Seviyesi Kolay (3/10)
Mülakat Detayları
Birebir görüşme

Mülakatlarda Sorulan Sorular ve Cevaplara Buradan Ulaşabilirsiniz!

Paylaş

Yorum Bırakın!