Ba Bs Mutabakat Formu

0

Ba Bs Mutabakat Formu

Kayıt dışı ekonomiyle mücadelede muhasebe işlemleri yapılırken Ba Bs mutabakat formu doldurulması gerekmektedir. Bu form alıcı ve satıcıların alışveriş işlemlerinin karşılaştırılmasını sağlamakta bu sayede ekonomik faaliyetlerin dengeli şekilde yapılmasını en azından kayıt altına alınmasını sağlamaktadır.

Ba Bs Mutabakat Formu Nedir? Neden Yazılır?

Ba Bs mutabakat formu olarak nitelendirilen evrak Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından kayıt dışı ekonomiyi önleme çalışmaları için defter tutan mükellefler tarafından doldurulması aylık olarak zorunlu olan bir formdur. Bu formda B ‘Bildirim’, A ‘Alış’, S ‘Satış’ kelimelerinin kısaltılmış halidir. Bu şekilde değerlendirildiğinde alış ve satışların bildirilmesi amacıyla yazıldığı ortaya çıkmaktadır.

Ba Bs Mutabakat Formu Ne İçin Kullanılır?

Faturalı olarak 5.000 TL’yi geçen tüm gelir ve giderlerin maliyeye bildirilmesi gerekmektedir. Bu bildirimin aylık olarak Gelir İdaresi Başkanlığı’na yapılabilmesi için Ba Bs mutabakat formu kullanılmaktadır.

Ba Bs Mutabakat Formu Nasıl Yazılır?

Ba Bs mutabakat formu bir dilekçe yazısı ve bir tablodan oluşmaktadır. Form örneği muhasebecilerde ve internette bulunmaktadır. Ayrıca Gelir İdaresi Başkanlığı’nda bulunan elektronik form oluşturma sistemi kullanılarak da oluşturulabilmektedir. Formun tablo kısmına bulunulan ayda yapılan faturalı alış ve satış miktarları toplam KDV hariç tutarı şeklinde yazılmaktadır. Bu alış ve satışların faturaların sayısı da yine belge adedi kısmına yazılmalı, belgeler de ek olarak sunulmalıdır.

Ba Bs Mutabakat Formu Nereye Teslim Edilir?

Ba Bs mutabakat formu faaliyette bulunulan ayın son günü saat 24:00’a kadar Gelir İdaresi Başkanlığı’nın elektronik ortamından gönderilerek teslim edilmektedir.

Paylaş

Kimler Neler Demiş?

  Subscribe  
Bildir