Arşiv Araştırma Formu Nedir

0

Arşiv Araştırma Formu Nedir?

Kişinin adli sicil kaydının bulunup bulunmadığına dair belge olarak bilinmektedir. Bu kişinin kamu kuruluşunda görev alabilmesi için gerekli belgelerden biridir. Ahlaki kurallara uygunluğu ve çevre araştırması yapılmaktadır. Aile üyeleri de bu araştırmada yer almaktadır.

Arşiv Araştırma Formu Neden Yazılır?

Adres bilgilerinin doğruluğu ve hizmet vereceği kurumun güvenliği için uygulanan işlem arasında yerini almaktadır. Kişi ve aile üyeleri hakkında detaylı araştırmaların sonucunu öğrenmek için gizlilik ve güvenlik kuralları açısından uygulanan işlem olmaktadır.

Arşiv Araştırma Formu Ne İçin Kullanılır? 

Kamu kuruluşunda yer almak isteyen memur adaylarının araştırılması için kullanılmaktadır. Bölücü örgütlerin kamu kuruluşlarında yer almasını engellemek için kullanılmaktadır. Devlete ait bilgilerin güvenliği için alınan önlemlerden biri olarak bilinmektedir.

 Arşiv Araştırma Formu Nasıl Yazılır?

Ad, soyad, resim ve adres bilgileri ilk başta yerini almaktadır. Sonra anne ve baba adı ve adres bilgisi yazılmakta evli ise onlarında aile bilgileri de bu belgeye yazılmaktadır. En son çalıştığı yeri, hangi tarihler arasında burada bulunduğu ve iş yerinin adresi de eklenmektedir. Ceza davası bulunup bulunmadığı var ise ayrıntıları belirtilmelidir. Sonra imza eklenerek nüfus cüzdanı bilgileri ile eklenerek bu belge tamamlanmaktadır.

Arşiv Araştırma Formu Nereye Teslim Edilir?

Emniyet genel müdürlükleri ve milli istihbarat teşkilatı bu araştırmayı yapmaktadır. Bu araştırma 30 veya 60 gün içerisinde sonuçlandırılmaktadır. Olumlu sonuçlanması halinde görev belirlenmesiyle birlikte kişi kamu kuruluşunda görev almaya hak kazanmaktadır.

Paylaş

Kimler Neler Demiş?

  Subscribe  
Bildir